Mediteren

Actieve Meditaties.

Via bewegen naar Innerlijke rust. Meteen roerloos op een kussentje plaatsnemen is niet iedereen gegeven. Na een drukke dag vol indrukken buitelen de gedachten vaak nog door je hoofd. Misschien is er nog een emotionele lading in je lijf van alles wat je die dag hebt meegemaakt. Actieve meditatie brengt je dan in verschillende fasen van doen naar rust en stilte. Door het lichaam dingen te laten doen die ongewoon zijn voor je, richt de aandacht zich voornamelijk op de bewegingen en stoppen de gedachten. Het actieve gedeelte is een voorbereiding op de stilte en ontspanning aan het eind van de meditatie.

Actieve meditaties zijn in 1974 ontwikkeld door de mysticus Osho (India). Hij heeft deze meditaties speciaal ontwikkeld voor de hedendaags westerse mens. Hij merkte dat het voor ons in de westerse wereld moeilijk was om vanuit de hectiek, stress en rusteloosheid van ons leven, stil en ontspannen te zijn. Actief mediteren brengt je uit je hoofd en in je lijf.

Bij Osho’s Actieve Meditaties zorgen de eerste gedeelten van de meditaties er voor dat je de meeste rusteloosheid kwijt raakt. De eerste delen bestaan bijvoorbeeld uit: schudden, intensief of anders ademen, bewegen of dansen of zoemen. De bewegingen bereiden je voor op het laatste gedeelte en het eigenlijke doel van de meditaties: stil en ontspannen zijn en je bewust worden van je gedachten en gevoelens. Ter ondersteuning en om je alert te houden, wordt gebruik gemaakt van muziek.

De meditaties die onder andere aan bod komen zijn: Kundalini, Nadabrana, Gourinshankar, Chakra breathing, Chakra sounds. Dit soort meditaties zijn bijvoorkeur geschikt om met een groep te doen. De gezamenlijke energie tilt je als het ware op en helpt je om door te gaan. Ze duren meestal een uur. Daarna is er nog even tijd om na te praten of samen een mantra te zingen.

Ter afwisseling van de actieve meditaties maak ik ook gebruik van diverse geleide meditaties zoals oa de Quantum light breath van Jeru Kabal.

De lessen zullen maandelijks plaatsvinden op dinsdagochtend van 10.30 uur tot 11.30 uur bij in MInd & Body Koninginneweg 150 Ridderkerk inmindandbody.nl

Kijk voor de actuele data op de agenda en wil je informatie dan kan dat via de contact pagina of je kan me bellen op onderstaand nummer. 

Ademmeditaties.

Deze meditaties zijn gebaseerd op de Quantum Light Breath van Jeru Kabal. (1930-2000) Hij heeft deze techniek ontworpen als onderdeel van het Clarity Proces.

Deze meditatie nodigt je uit om via een speciale en krachtige ademhalingstechniek en inspirerende muziek een intens meditatieproces in te gaan. 

Door de intensieve ademhaling zullen oude gevoelens, gedachten, pijn en verdriet weer omhoog komen. Het is belangrijk je te realiseren dat dit oude opgeslagen emoties zijn en dat je er niets mee hoeft te doen anders dan alles daar laten zijn en ze ruimte geven.

Het gevolg is dat het contact met de innerlijke stilte herstelt waardoor natuurlijke heling kan plaatsvinden.

Deze meditaties werken niet alleen op emotioneel niveau maar ook op fysiek niveau. Door het intensieve ademen krijg je veel meer zuurstof binnen dan je lichaam gewend is waardoor het een grote schoonmaakbeurt krijgt en afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

De meditatie duurt een uur en wordt begeleidt door muziek. Daarna is er desgewenst ruimte om na te praten. De sessies kunnen zowel individueel als in groepsverband gedaan worden.

Mediteren en Masseren Meditatie

Contactformulier

Voor vragen, een afspraak maken, een massage of je aanmelden voor een meditatie, dan kun je gebruik maken van onderstaand formulier of een mail sturen naar astrid@mediterenenenmasseren.nl. Bellen mag natuurlijk ook. Dat kan op: 0630316464.

KVK: 72871717

WordPress Themes